Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KB

Děkuju za článek. Krom toho, že se mi líbí vaše názory, jste mi šel ještě vyloženě do noty. Přesně tohle teď řešíme a jak vidím, dopadne to u nás stejně jako u vás. Za to papúírování to nestojí...

6 0
možnosti
Foto

Děkuju! A držím palce, ať vám to vyjde – já holt zkusím najmout někoho na živnosťák :-)

0 0
možnosti
Foto

U DPP už není možnost dát na hodinu člověku třeba 5 000 na hodinu? Myslím že to dost dramatizujete. Pokud potřebujete pomocníky, cestu jak legálně s někým spolupracovat vždy je. To že byrokracie u nás dosahuje nelogičnosti je bez debat a proto člověk musí zvažovat jak s ní bude vycházet a jak proplouvat. Nic jiného nikomu z nás nezbývá.

0 0
možnosti
Foto

Vůbec nic nedramatizuje, ta věta v článku, že popis je zoufale nedostatečný, je naprosto pravdivá. Skutečnost je ještě horší, než popisuje.

6 0
možnosti

Člověk s vymyšleným příběhem, aby mohl dokladovat své přesvědčení. Kdybyste alespoň nepsal do popisu to, co Váš příběh rozporuje "

Po získání titulu (v roce 2015) jsem z přivýdělků a dohod udělal živnost – jsem OSVČ, tedy parazit, MÁM SVŮJ TÝM LIDÍ a nabízím kompletní služby ohledně textů, od tvorby přes korekce po překlad. Mezi mé klienty patří například jeden velký eshop s elektronikou.

Zdroj: http://zdenekkral.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=499765";

Jsem také pro daleko menší stát, ale podobné příběhy na mě mají stejný dopad, jako fotka s nafouklým bříškem černouška, za který stojí kamion s UNICEF pomocí.

2 4
možnosti
Foto

No živnostníci. Normálně mi pošlou fakturu za službu. Označuju je za tým, ne za zaměstnance.

0 0
možnosti
MS

Tady aspoň člověk vidí, jak je vlastně ten Švarc systém výhodný pro všechny strany, a nakonec i pro stát, protože když už nic, tak alespoň omezuje zbytečnou administrativu a zabraňuje práci načerno. Kdybyste se o práci podělil s lidmi, kteří na ni mají živnosťák, nebyl by žádný problém.

15 0
možnosti
Foto

Přesně tak. Když jsem zvažoval, že bych místo podnikání nastoupil na HPP, vždy jsem prosil, jestli by nešlo na živnosťák. Nechci platit 60+% daně, děkuju pěkně :-) Ale kvůli švarcsystému to většinou nebylo možné, když šlo o práci na směny.

0 0
možnosti

Pokud máte pocit, že v tomto státě se dá podnikat podle pravidel, tak to na to zapomeňte. Jít oficiální cestou znamená, utopit se v byrokratickém moři příkazů a nařízení. Bohužel se o tom píše dnes a denně, ale těm tupounům co to vymýšlí to stejně nedojde. Takže rada dne, dojděte si pro soc. dávky a vykašlete se na vše.

18 0
možnosti
Foto

Napadly mě autorské honoráře (jsem poskytovatel textů, takže část bych napsal pro klienta já, část můj zaměstnanec) – ty si musím nastudovat, ale obávám se, že o moc jednodušší nebudou.

Kamarád navrhuje smlouvu o dílu, tu si taky nastuduju, tu jsem myslel, že dělají jen OSVČ.

A jinak pokud vím každý, nejen podnikatelé, může jen tak vyfakturovat až 30 tisíc ročně. Tak mi kdokoli, bez smlouvy, může poslat fakturu, ale to není na dlouhodobou spolupráci.

0 0
možnosti
JT

Vyfakturujte 50.000, studentovi dejte 15.000 a nikomu to nerikejte. Prace bude odvedena, tech 50.000 si nejak zdanite a je to. Statni urednici maji spousty prace a zatezovat je nejakym placenym pomocnikem neni pekne..

24 0
možnosti
Foto

Já jsem hrozně rád, že to někdo napsal :-) Jasně že práce načerno je řešení, samozřejmě že bych s tím neměl žádný morální problém. Já bych kamarádům zaplatil včas a poctivě a stát by svých 15 % dostal.

Ale ty pokuty, TY POKUTY! Přinejmenším desetitisíce, mnohdy i statisíce, kdyby se to provalilo. Pro mě i pro zaměstnance.

1 0
možnosti
  • Počet článků 35
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5702x
Parazitující živnostník, školitel češtiny, korektor a redaktor, libertarián, euroskeptik, pravičák, E(I)NTJ a fanoušek hudby, češtiny, cizích jazyků, technologií, her a seriálů.

Narodil jsem se v roce 1991 v jižních Čechách, dlouho bydlel kousek od Berouna, nyní se pohybuji v Praze. Živí mě převážně čeština, jsem korektor, editor, redaktor, školím jazyk ve firmách i státní správě. Od roku 2011 jsem dělal pro různá online média, téměř tři roky (od roku 2013) jsem psal jako externista do technologické rubriky iHNed.cz, velmi výjimečně i do tištěných médií. Po získání titulu (v roce 2015) jsem z přivýdělků a dohod udělal živnost – jsem OSVČ, tedy parazit, mám svůj tým lidí a nabízím kompletní služby ohledně textů, od tvorby přes korekce po překlad. Mezi mé klienty patří například jeden velký výrobce elektroniky. Školím češtinu, etiketu a „komunikaci“.

Vystudoval jsem mezinárodní obchod na FMV VŠE a amerikanistiku na FSV UK, na půl roku jsem si odskočil studovat terorismus, národní bezpečnost a trestní systém do Spojených států. Předtím jsem měl to potěšení studovat trubku (a jako vedlejší obor klavír) na pražském Gymnáziu Jana Nerudy s rozšířenou výukou hudby. Od září 2016 jsem nastoupil jako student Ph.D. zpět na FSV (momentálně přerušeno).

Mám úžasnou ženu a neméně úžasnou roční dceru – jsou pro mě vším.

Politicky jsem libertarián/minarchista: Příznivec malého státu s malými pravomocemi, který chrání před násilím a krádežemi a vynucuje nutné minimální zákony. Jen pak může společnost fungovat, aniž by nějaká skupina utlačovala nebo vykořisťovala jinou, a země může ekonomicky prosperovat.

Děkuji za návštěvu mého blogu, snad vás moje texty zaujmou.