Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Já tu dobu na rozdíl od vás prožil a nevzpomínám si, že by se u nás nemohli před listopadem nosit džíny, vždyť se i prodávali, v Tuzexu ty pravé, v obchodech různé napodobeniny a to stejné je to s dlouhými vlasy.. Pokud vím, tak byl trochu problém s nimi jen na škole do maturity a pak už to bylo celkem jedno. Jen nějaký čas kvůli nějaké praštěné inkvizitorce byly asi 5 roků zakázané dlouhé vlasy v televizním vysílání a tak se museli různě sponkovat a schovávat pod čepici.. Podívejte se na vysílání z 80 let a zjistíte, že jste vedle, jak ta jedle..

19 1
možnosti
Foto

Přiznávám, že nejste první, kdo mi to říká. Moje zprostředkované zkušenosti jsou od strýčka z Moravy, kterého posílali převléknout a k holiči, ale určitě bych věřil, že to mohl být jen výkyv, extrém. Není to tím, že jste byl ve městě, třeba?

0 3
možnosti

Zmiňované téma je součástí širšího problému západní civilizace současné doby, totiž nadřazení formy nad obsah, odmítání řešení příčin a následné "řešení" důsledků, častěji spíše jenom viditelných projevů problému, zatímco problém samotný je vytěsňován. Zajímavým způsobem se toho dotýká kniha Povaha změny (M. Bárta a spol).

Jde o něco, co je rozšířené na rovině individuální (příkladem je posedlost focením, tedy tím, jak věci a zážitky vypadají oproti jejich prožití) a přenáší se poté na rovinu kolektivní a tím i na úroveň státu.

Zahalená muslimka je viditelná, takže existují snahy je "zneviditelnit" (vlastně podobné islámskému zneviditelnění samotných žen právě prostřednictvím zahalování), byť samotný problém islámské imigrace to ani v nejmenším neřeší (byť jí může ztížit, protože muslimům znepříjemní život u nás).

Ten by řešila (na úrovni státu) pouze odpovědná a silná (bohužel, někdy i silová) imigrační politika a na (úrovni společnosti, reálně tedy souhrnu minimálně kritické menšiny individuí) posílení pozitivního vnímání západních hodnot, hrdosti na ně, posílení vnitřní soudružnosti společnosti a obecně návrat k tradičním hodnotám.

Co je nutné si přiznat, bez té druhé části dokáže stát svojí politikou pouze zpomalit úpadek západní kultury (a následné nahrazení kulturou jinou), ale sám ho nedokáže zastavit (je její součástí, mocenským aparátem, nikoli jejím tvůrcem).

1 0
možnosti
Foto

J94a72n 51H69i81n26k

15. 7. 2017 11:39

Ten významový posun slov mě štve taky. Viz můj blog http://hink.blog.idnes.cz/

nadpis tomu sice neodpovídal, ale článek se mi líbil. Já ty komunisty pamatuju, džíny sice nikdo nezakazoval, ale pohlíželo se na tak, jako dnes na kluky s dredama hulícíma trávu, nebo na holky s piercingem v každém záhybu (nebo pysku). Rodinná autocenzura byla, protože žádný rodič nevidí rád, když má dítě potřebu dát najevo, že mu na názoru společnosti nezáleží.

3 0
možnosti
AK

Myslím, že je to píchni jako řízni - muslimy nebo komanče.

Mezi mesianismem náboženským a třídním je rozdíl, ale špatné je oboje a tak mi hledání takovýchto rozdílů nedává dobrý smysl.

Navíc není možná jen volba ze dvou uvedených možností - nechceš burkini, budeš mít komanče. To je tak trochu autorův podraz.

2 0
možnosti
Foto

Tak to neberu, já to vidím jako „neposilovat státní moc je základní cíl, i když se nám zrovna třeba burkini nelíbí.“

1 2
možnosti
PS

Chlapečku, co to meleš za hlouposti. . Džíny jsem měl několik Wranglerky, Lewi Strauss atd. Dlouhé vlasy skoro až po prdel a nikdo mi nic nezakazoval.

10 1
možnosti
Foto

Tos měl kliku, já jsem za to rád. Někdo to měl horší.

1 5
možnosti
MM

pěkně napsáno, v podstatě bych se pod Vaše názory mohl klidně podepsat - kromě jedné věci, ale tu omlouvá to, že jste to nezažil... ono to s těmi "komanči" a jejich zákazy zas tak strašné nebylo, třeba džíny se mohly nosit úplně v pohodě mimo některých příležitostí, já v nich odchodil celou školní docházku a kromě výchovných koncertů, návštěv divadla a maturity mi je nikdo nezakazoval - myslím, že dnešní tzv dress-code v mnoha firmách je mnohem přísnější :-) A věřte nebo ne, ale takových těch drobných zákazů ve jménu dobra, péče státu o občana a ekologie je dnes mnohem víc než tehdy (myslím tím osmdesátá léta, která dobře pamatuju) :-/

9 0
možnosti
Foto

Toho jsem se bál; nejste první, kdo mi to říká. Moje zprostředkované zkušenosti jsou od strýčka z Moravy, kterého posílali převléknout a k holiči, ale určitě bych věřil, že to mohl být jen výkyv, extrém.

0 1
možnosti

Jo, jo, tohle je sranda. Je vtipné, jak se lidé s extrémním myšlením navzájem nesnáší a zatím si jsou nejblíže. Vás a islámistu nedělí myšlení, ale jen ideologie. Kdybyste Vy vyrostl na Blízkém východě, asi byste už podřezával krky hnusným křesťanům. A naopak, největší islámisté, kdyby vyrostly tady, by hlásali svou nenávist k Islámu.

Islám je problém, souhlas. Multi kulti v evropském pojetí je také problém, velký problém (melting pot v USA funguje daleko lépe). Nicméně, xenofobii stříkající ušima vnímám jako velký problém také, takže Vás řadím do stejné kolonky jako vítače, tj. mezi lidi s myšlením, které je pro mě škodlivé a hloupé.

2 6
možnosti
Foto

Jistě... Ten, kdo hlásá neagresi a pohrdá násilím, by podřezával krky... Ještě že mě tak dobře znáte.

5 3
možnosti
MS

Jenom vytrháváte z kontextu. Autor měl patrně na mysli,abychom se nechovali jako diktátorské země,které kecají lidem do všeho.Je diametrální rozdíl, když budete mít pravidla na veřejném místě,kde je vlastník stát a to právo zakazovat má neomezené a na soukromém, kde má to právo jen na ochranu svého veřejného místa.

Bohužel s dalšími zákazy soukromým subjektům se k těmto zemím blížíme mílovými kroky.

2 1
možnosti
MS

Opět internet nezklamal a vlákno přesunul jinam,jenom ne na příspěvek pana Dvořáčka.

1 0
možnosti
MD

'Radsi burkini nez (srp a kladivo)'.

A ted jeste napsat clanek na tema 'radsi islam nez komunismus.'

4 5
možnosti
MP

A četl jste i článek, nebo jenom nadpis?

3 3
možnosti
Foto

Takto jako Vy si někteří lidé velmi podobně představují svobodu. Těmto lidem držím palce a doufám, že se tentokrát konečně dostanou do PS. R^

4 3
možnosti
Foto

Děkuji, respektive děkujeme :-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 35
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5702x
Parazitující živnostník, školitel češtiny, korektor a redaktor, libertarián, euroskeptik, pravičák, E(I)NTJ a fanoušek hudby, češtiny, cizích jazyků, technologií, her a seriálů.

Narodil jsem se v roce 1991 v jižních Čechách, dlouho bydlel kousek od Berouna, nyní se pohybuji v Praze. Živí mě převážně čeština, jsem korektor, editor, redaktor, školím jazyk ve firmách i státní správě. Od roku 2011 jsem dělal pro různá online média, téměř tři roky (od roku 2013) jsem psal jako externista do technologické rubriky iHNed.cz, velmi výjimečně i do tištěných médií. Po získání titulu (v roce 2015) jsem z přivýdělků a dohod udělal živnost – jsem OSVČ, tedy parazit, mám svůj tým lidí a nabízím kompletní služby ohledně textů, od tvorby přes korekce po překlad. Mezi mé klienty patří například jeden velký výrobce elektroniky. Školím češtinu, etiketu a „komunikaci“.

Vystudoval jsem mezinárodní obchod na FMV VŠE a amerikanistiku na FSV UK, na půl roku jsem si odskočil studovat terorismus, národní bezpečnost a trestní systém do Spojených států. Předtím jsem měl to potěšení studovat trubku (a jako vedlejší obor klavír) na pražském Gymnáziu Jana Nerudy s rozšířenou výukou hudby. Od září 2016 jsem nastoupil jako student Ph.D. zpět na FSV (momentálně přerušeno).

Mám úžasnou ženu a neméně úžasnou roční dceru – jsou pro mě vším.

Politicky jsem libertarián/minarchista: Příznivec malého státu s malými pravomocemi, který chrání před násilím a krádežemi a vynucuje nutné minimální zákony. Jen pak může společnost fungovat, aniž by nějaká skupina utlačovala nebo vykořisťovala jinou, a země může ekonomicky prosperovat.

Děkuji za návštěvu mého blogu, snad vás moje texty zaujmou.