Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Bezvýhradně s vámi souhlasím. Když něco vadí pravičákovi, ignoruje to. Když něco vadí levičákovi, zakáže to. A tak je to i s tím kouřením. Zákaz bych pochopila, kdyby byly cigarety na seznamu zakázaných látek. Ale pokud stát z jedné dvakrát zdaněné krabičky bezostyšně profituje a soukromníkovi na druhou stranu zakazuje kuřákovi v jeho vlastních prostorách vyhovět a dovolit mu kouřit, je to bolševická drzost.

9 0
možnosti
MZ

Ještě takhle, stát povoluje kouřit tam, kde to patří všem,tedy na chodníku atd. A tam kouřem obtěžují kuřáci nekuřáky, to nevadí. Teď ty nekuřáky vyžene před hospodu, to nevadí. Vadí to v soukromém podniku. Ale přečte si diskusi, je to vlastně v pořádku...

1 0
možnosti
JK

Na západě se běžn év restauracích nekouří. A chceme na západ a ne na východ.

1 6
možnosti
MZ

Na západě se také posílali lidé do plynu, výmysl GB jsou koncentrační tábory. Proč pro boha musí člověk neustále k někomu vzhlížet a nedívat se na věc kriticky? V SSSR zase porouceli větru dešti..

3 3
možnosti
Foto

tož bojujte i za povolení drog, alkohol za volantem, beztrestné znásilňování žen, zlodějny, loupeže, vraždy. Trestáním toho všeho stát omezuje svobodu těch, kteří by to jinak rádi dělali.

3 5
možnosti
Foto

Jsem pro povolení drog i alkohol za volantem. A s tím pro přísné postihy když pod vlivem alkoholu nebo drog způsobíte někomu újmu. Ten zbytek může srovnávat s kouřením leda mentálně zaostalý člověk nebo demagog. Násilný čin, který zasahuje do práv a svobod jiného člověka není totéž co kouření, které do vašich práv a svobod nijak nezasahuje.

4 3
možnosti
Foto

Je téměř nade vší pochybnost dokázáno, že v podmínkách evropské civilizace kouření škodí zdraví, a pasívní kouření tím tuplem. V takovém případě zákaz kouření je naprosto obyčejným hygienickým předpisem. Také musíte používat vodu z vodovodního kohoutku.

3 6
možnosti
MZ

Souhlasím. A protože nejvíce škodí zdraví uhelné elektrárny,železárny, koksovny, hlinikarny, automobilismus, vytápění budov, tak bych hygienickym předpisem zakázal také.

3 3
možnosti
FL

Obecně bych řekl, že svobodná společnost si nastavuje taková pravidla, aby jednotlivci měli měli maximální svobody, které ale nesmí příliš vadit ostatním. Ve výsledku se jedná nakonec o kompromisy. I v takových pojmech jako je "vlastnictví". Vlastním firmu, můžu zaměstnat lidi, ale musím se podřídit stovce zákonů o pracovních podmínkách, minimální mzdě, nárokům zaměstnanců na dovolenou ...atd. Podobně můžu vlastnit hospodu a musím mít elektriku dne norem, nestačí napsat "nebezpečí úrazu, vstup na vlastní riziko", podobně s tím kouřením. Pro většinu lidí je zákaz takovým přínosem, že se vyplatí možná malému počtu hostinských snížit zisky. Jde o celkový přínos

3 2
možnosti
Foto

Nemusíte! Řekněme konečně dost :-) Koneckonců každá regulace se dá obejít... Nepotřebujeme zákon na každý jednotlivý pidiaspekt našich životů...

2 3
možnosti
JB

J84a31n 25B97u67r21d70a

30. 5. 2017 12:57

Na mne ten článek působí jako takové to - nevím, jak "hezčeji" to popsat - "máte právo vybrat si svého otrokáře." Což je koneckonců české libertariánství v kostce. Zaklínání se hodnotovým systémem, který se ve zkratce jmenuje "mám svobodu", a v okamžiku, kdy tento produkuje absurdní výsledky, zakryjí se tyto výsledky hromadou vzletných pseudomorálních frází, protože jejich rozumné vykrývání by vyžadovalo regulaci, která by zase narazila na "mám svobodu." A nejprotivnější na tom je ta naprostá rezignace na lidská práva.

A samozřejmě Pravda s velkým P, kterou libertariáni vytahují ze svého metafyzického klobouku. Což ve výsledku vede k tomu, že všichni nelibertariáni jsou nesvéprávná morálně pomýlená (anebo slepá) paka, protože libertarián z titulu existence Pravdy nemůže skončit u rozumné neshody.

Ten článek se dá shrnout do "nechci veřejnoprávní regulace," ale jak je psáno výše - to není nic než rezignace na lidská práva a propagace divokého západu. Masaryk tomu říkal vulgární liberalismus; jde o bezhodnotovost, která se tváří, jak děsně hodnotová vlastně je.

1 5
možnosti
Foto

Já si otevřu restauraci a platí tam MOJE pravidla. Nelíbí-li se vám to, jděte jinam. Nic víc na tom není.

4 3
možnosti
VK

Zkuste jako libertarián vycházet z premisy, že kouření NENÍ normální, že poškozuje zdraví i lidí kolem samotného kuřáka.

To, co píše píše níže pan Vébr, to už je čirá demagogie. Zajímavé, že v jiných zemích tuto sondu již vypustili před léty a nic? Ono to funguje. Jen malý ostrůvek svobody uprostřed Evropy vzdoruje ve svém švejkování, které se snaží ukrýt pod pseudoobranou svobody hulit jiným pod nos. A ten citát? No to snad ne? Když zakazovali hulit jiným pod nos, mlčel jsem....

4 3
možnosti
HV

H16o94n46z61a 48V47r86á39n60a

30. 5. 2017 13:02

Ano funguje, ale nikde v Evropě není (krom VB) ABSOLUTNÍ zákaz kouření v hospodách. Ať už regionálně (např Německo), nebo rozmanitostí nabídky (např v Portugalsku je povoleno kouření v barech, kde se nevaří - resp.nepodává jídlo). A máte pravdu, ono to funguje...

0 0
možnosti
RJ

R13a55d85e69k 25J49a17r96o34š

30. 5. 2017 11:32

Marná sláva socany musíme teď ve volbách poslat do bezvýznamnosti. Doufám, že se "pochlapí" všichni milovníci klasické české hospůdky, zvednou zadky a půjdou k volbám R^

3 0
možnosti
VK
FL

Co takhle zavést svobodu užívání a nabízení drog v soukromém bytě?

0 0
možnosti
VK

Samotné užívání drog není (u nás) trestné - trestná je výroba, distribuce, držení většího množství (čti většího, než pro vlastní potřebu)...

2 0
možnosti
  • Počet článků 35
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5702x
Parazitující živnostník, školitel češtiny, korektor a redaktor, libertarián, euroskeptik, pravičák, E(I)NTJ a fanoušek hudby, češtiny, cizích jazyků, technologií, her a seriálů.

Narodil jsem se v roce 1991 v jižních Čechách, dlouho bydlel kousek od Berouna, nyní se pohybuji v Praze. Živí mě převážně čeština, jsem korektor, editor, redaktor, školím jazyk ve firmách i státní správě. Od roku 2011 jsem dělal pro různá online média, téměř tři roky (od roku 2013) jsem psal jako externista do technologické rubriky iHNed.cz, velmi výjimečně i do tištěných médií. Po získání titulu (v roce 2015) jsem z přivýdělků a dohod udělal živnost – jsem OSVČ, tedy parazit, mám svůj tým lidí a nabízím kompletní služby ohledně textů, od tvorby přes korekce po překlad. Mezi mé klienty patří například jeden velký výrobce elektroniky. Školím češtinu, etiketu a „komunikaci“.

Vystudoval jsem mezinárodní obchod na FMV VŠE a amerikanistiku na FSV UK, na půl roku jsem si odskočil studovat terorismus, národní bezpečnost a trestní systém do Spojených států. Předtím jsem měl to potěšení studovat trubku (a jako vedlejší obor klavír) na pražském Gymnáziu Jana Nerudy s rozšířenou výukou hudby. Od září 2016 jsem nastoupil jako student Ph.D. zpět na FSV (momentálně přerušeno).

Mám úžasnou ženu a neméně úžasnou roční dceru – jsou pro mě vším.

Politicky jsem libertarián/minarchista: Příznivec malého státu s malými pravomocemi, který chrání před násilím a krádežemi a vynucuje nutné minimální zákony. Jen pak může společnost fungovat, aniž by nějaká skupina utlačovala nebo vykořisťovala jinou, a země může ekonomicky prosperovat.

Děkuji za návštěvu mého blogu, snad vás moje texty zaujmou.