Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JZ

Tak co jste, když ne demokrat? Rádoby diktátor? Protože buďto chcete model společnosti, který vyhovuje většině, a pak jste demokrat, a nebo chcete nastolit nějaký model proti vůli většiny, a pak jste rádoby diktátor.

0 1
možnosti
Foto

Ne, autor chce model společnosti, která vyhovuje každému, kdo chce žít podle jednoduchého pravidla: Neubližuj lidem a neber jim jejich věci. V konečném důsledku to znamená odstranění toho nevětšího porušovatele tohoto pravidla - státu.

1 0
možnosti
MP

Ještě se vrátím. Smíchal jste mnoho věcí dohromady. Článek p. Kimáka poukazuje na nedemokratičnost EU, proto má ode mne karmu. Váš článek sugeruje, že by snad někdo chtěl hlasovat o tom, zda byste směl kouřit nebo nosit modré číro. Proto karmu nedostává.

0 1
možnosti
Foto

A nechce snad? Zákazy kouření v restauracích má vláda na stole, zákazy modrého číra tu měli komančové. Teď se řeší šátky na školách...

1 0
možnosti
MP

No, Vy jste teda objevil trakař. Vy nevíte, že existuje LZPS, kde tyto nehlasovatelné věci jsou již definovány ? Možná by mohla být minimalistější, o tom můžeme debatovat. Například takové téma do pranice je, zda musí být bezpodmínečně všeobecné rovné volební právo ( já bych třeba ho odebral lidem ve výkonu trestu) . A s trochou nadsázky : myšlenky některých libertariánů by společnost 21. století vrátily do doby prvobytně pospolné :-P.

0 0
možnosti
JP

Pointa je, že těch věcí, o kterých se nedá hlasovat, je příliš málo a stále se dá hlasovat o věcech, do kterých ostatní nemají co kecat.

1 0
možnosti
Foto

Problém podobného ideologického náhledu je, že spousta lidí miluje slovo "svoboda", ale nehlásí se ke slovu "odpovědnost". Jiní si zase vykládají svobodu jako "ring volný", kde se smí vše a vítězí silnější. Jako každý vyhraněný model i tento by k fungování vyžadoval, aby se všichni chovali jednotným způsobem. Nakonec tudíž zkrachuje.

0 1
možnosti
Foto

To je pouze pohled indoktrinovaného člověka.

1 0
možnosti
MD

Trochu druhy extrem. Ale urcite blize normalni spolecnosti lidi s budoucnosti. Vsechny ty zasahy do prirozeneneho stavu veci povedou jen k oslabeni a SIROKE degeneraci jedince jako takoveho a spolecnosti lidi. Uz jsme to tu zazili. Clanku tedy karma.

2 0
možnosti
RH

Ale nejste to náhodou vy, kdo chce celé společnosti vnutit nějaký konkrétní model společnosti? Demokracie je o konsensuálním řešení a vy tady prosazujete nějaký ideologický model, který by měl platit pro všechny, i kdyby ho nikdo nechtěl...

1 7
možnosti
Foto

Ale vy si klidně žijte v konsenzu s dalšími osmi lidmi. Vůbec vám do toho nebudu mluvit, nikomu v tom nehodlám bránit. Vy ale naopak nechte mě, abych si žil podle svého.

9 0
možnosti
  • Počet článků 35
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5702x
Parazitující živnostník, školitel češtiny, korektor a redaktor, libertarián, euroskeptik, pravičák, E(I)NTJ a fanoušek hudby, češtiny, cizích jazyků, technologií, her a seriálů.

Narodil jsem se v roce 1991 v jižních Čechách, dlouho bydlel kousek od Berouna, nyní se pohybuji v Praze. Živí mě převážně čeština, jsem korektor, editor, redaktor, školím jazyk ve firmách i státní správě. Od roku 2011 jsem dělal pro různá online média, téměř tři roky (od roku 2013) jsem psal jako externista do technologické rubriky iHNed.cz, velmi výjimečně i do tištěných médií. Po získání titulu (v roce 2015) jsem z přivýdělků a dohod udělal živnost – jsem OSVČ, tedy parazit, mám svůj tým lidí a nabízím kompletní služby ohledně textů, od tvorby přes korekce po překlad. Mezi mé klienty patří například jeden velký výrobce elektroniky. Školím češtinu, etiketu a „komunikaci“.

Vystudoval jsem mezinárodní obchod na FMV VŠE a amerikanistiku na FSV UK, na půl roku jsem si odskočil studovat terorismus, národní bezpečnost a trestní systém do Spojených států. Předtím jsem měl to potěšení studovat trubku (a jako vedlejší obor klavír) na pražském Gymnáziu Jana Nerudy s rozšířenou výukou hudby. Od září 2016 jsem nastoupil jako student Ph.D. zpět na FSV (momentálně přerušeno).

Mám úžasnou ženu a neméně úžasnou roční dceru – jsou pro mě vším.

Politicky jsem libertarián/minarchista: Příznivec malého státu s malými pravomocemi, který chrání před násilím a krádežemi a vynucuje nutné minimální zákony. Jen pak může společnost fungovat, aniž by nějaká skupina utlačovala nebo vykořisťovala jinou, a země může ekonomicky prosperovat.

Děkuji za návštěvu mého blogu, snad vás moje texty zaujmou.