Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I14l72o89n78a 53E98r26n42e77s97t30o62v56á 7243289635800

Karma, karma, karma! KARMA karmoucí. R^R^R^

Vážený (bez uvozovek) mladý muži, zírám!

Jste bezva V, jen tak dál.

Kéž by bylo takových jako Vy, alespoň polovina!

Kdybych uměla tak krásně psát a formulovat, napsala bych jistě totéž.;-)

+2/0
13.9.2016 8:34
Foto

L40e13o86n87t50ý15n34a 74C12h49v59á23t73a92l40o36v84á 1403605176

Souhlasím a připojuji se k "zírání", dnes je mezi mladými tolik nadšených levičáků, přesvědčených že státní rozpočet je bezedný a pečení holubi budou lítat sami do úst, když budeme mít přebytek nesmyslných zákonů, že tento mladý muž je doslova bílou vránou.

+2/0
13.9.2016 23:15

I57l41o20n80a 64E90r24n40e53s37t89o60v57á 7463989905550

Jo, "... pár bílejch vran... ": http://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/csakova-ilona/amsterdam-34757, by se dozajista našlo. Má dcera je jednou z nich. A moc bych za to dala, že i Ty jsi vychovala pár bílejch vran.;-)

Ráda bych však viděla, kdyby to tu bylo přebílovránováno. A to tak, abychom nemuseli za nima jezdit až do toho Amsterdamu.:-)

0/0
14.9.2016 12:59

M95a27r83t48i73n 28P33e23c91i27n84a 4561693

Mluvíte mi z duše:-)

+2/0
8.9.2016 8:37

M26a87r42i33á29n 33B54é55r77e68š 1502422606704

No jo. Další extrémista. Mám pár dotazů, i když budou hodně osobní (klidně mi je můžete smazat nebo mně nahlásit): 1) Vaši předkové (rodiče a prarodiče) byli součástí socialistického systému tady. Když nebyli disidenti (což zjevně nebyli), tak přeci čerpali (a možná ještě doteď čerpají) ze solidárního systému, který byl tady nastaven. Nebo se mýlím? 2) O jakých dětech to píšete, když nejste ani zadán? 3( Byl někdo z Vašich předků v komunistické straně? Ptám se proto, že jeden z největších bojovníků za svobodu (a člen stejné strany, jaké barvy hájíte i vy) byl synem zarytého komunistického fanatika, a jeho extrémizmus vychází právě z toho utlačování, kterého byl denně svědkem. Díky předem za odpovědi.

+1/−2
5.9.2016 16:45
Foto

Z95d31e32n22ě44k 92K36r93á84l 6633894723911

Proč moji rodiče „zjevně“ nebyli disidenti? Jak se to pozná? Možná byste se divil.

Zadán jsem, a mimo to je dovoleno psáti o dětech budoucích, de filiis posterum.

Žádné pohlaváry jsme v rodině neměli, členství popravdě netuším; ale vím, že dědu a babičku v 69. na den vyhodili z jejich zaměstnání a moje maminka měla následně problém studovat, od základky po vejšku jí komplikovali přijímačky a házeli klacky pod nohy. Do koncentráků nikoho myslím neposlali.

+3/−1
5.9.2016 21:32
Foto

V45á62c40l77a31v 23C68h80u29c44h69m13a 6755711328506

1. Byli ve stejné situaci jako autor. Neměli na výběr.

3. Jakou to má souvislost? I kdyby byl, tak co? Vy jste měl možnost si vybrat rodiče?

Hádám, že byste se v minulém režimu skvěle uplatnil jako kádrovák.

+4/0
7.9.2016 13:29

M70a15r78i33á84n 72B52é95r94e61š 1432342336604

To, že tomu nerozumíš, Venoušku, fakt není můj problém. Víš, vždy, když vidím nějakého extrémistu, tak se ptám, odkud pochází jeho extrémní názory (a autor ty extrémní názory má). A ty většinou vznikají v rodinném systému. Tak jsem se zeptal, abych si udělal obrázek. Například, když někdo říká, že v roce 1969 někomu vyhodili prarodiče, tak to většinou byli komouši za jejich postoj k invazi. Když někdo neustále hledá absolutní nezávislost a svobodu, tak ho někdo musel extrémně utlačovat až týrat. Když někdo má ženské chování, tak patrně proto, že mu chyběl celý život táta. To jen tak na okraj.

+1/−1
8.9.2016 15:27

J48o48s64e43f 81Š62o42l16t19e64s 8384578370503

Jasně, takže vy jste ten zcela normální, obyčejný Čech. Aspoň máme normu. Nikdo vás netýral, neutlačoval a víte nejlíp, co je pro ostatní dobré. Tak jim to pro jistotu nakážete befelem. Good one.

+2/0
8.9.2016 23:13

M12a77r74i88á59n 31B61é23r28e66š 1232212766664

Zjevně máte problém s chápáním psaného textu a vidíte věci, které tam nejsou. Zkuste tohle na někoho jiného, například na pána Chuchmu. :-P

+1/−1
9.9.2016 8:54
Foto

V35á35c27l16a46v 94C21h18u64c37h17m88a 6685171728716

Ach ti pomatení psychologové, psychoanalytici, terapeuti, kauči a podobná verbež. Přečtou si nějaký blábol v knížce od podobně postiženého a pak se na tom točí celý život a ještě se pyšní svou "vzdělaností. ;-D

Ale pobavil jste, to se vám zas musí nechat. Neuvažoval jste o dráze komika?

+1/0
9.9.2016 14:27

M23i30c43h93a67l 54P58r64o58k43š 6101274852512

Vite, ten prvni bod je prave ten hlavni problem. Aby mohl ze systemu nekdo cerpat, musi do nej nekdo jiny prispivat. Nemam v ruce zadnou statistiku, ale dost pochybuju, ze vetsina lidi je na tom zhruba neutralne, vetsina bude urcite budto cistymi prijemci nebo cistymi platci.

+1/0
7.9.2016 21:58

V24l24a49d30i39m52í39r 13B39a31l13c17a66ř66í34k 1329240723

Omlouvám se, ty 4% jsou lidé, kteří nikdy nebudou makat. To je statisticky prokázáno.

0/0
5.9.2016 15:42

J53o21s93e50f 97Š56o32l40t66e72s 8574808450763

Ale budou. Když budou mít na výběr mezi tím, jestli umřou hlady pod mostem nebo budou pracovat, tak budou pracovat.

+1/0
8.9.2016 12:48

V17l47a51d64i73m54í66r 51B42a70l89c40a63ř46í50k 1509970913

Dobrý článek,jen bych chtěl připomenout, že od roku 1990 máme plus mínus 4% nezaměstnanost a tito lidé do systému nikdy nic nedovedli a taky čerpají. Takže jakékoliv kecy o mojí nebo Vaší solidaritě jsou mimo.

0/0
5.9.2016 15:39
Foto

J19i77n12d22ř96i13c29h 97P32i82l29c 6973460667

Solidarita je věc dobrovolnosti.

Jak chtějí socialisté zařídit „rozumnou míru solidarity“?

Namířenou státní pistolí.

+7/0
5.9.2016 12:38

J72i32ř71í 89Ř58e85z79n58í97k 4982532513185

Je to ta míra solidarity, kterou jsme se závazali plnit v mezinárodních paktech, díky čemuž nás vzali do EU, NATO, OSN, čímž se zvýšila i naše bezpečnost.

0/−1
5.9.2016 15:36

A36n65t91o75n29í31n 16K82o52u67n38o44v38s67k70ý 9348670298588

Mýlíte se.

Věcí dobrovolnosti je žebrota nebo její sofistikovanější forma - charita.

Zda a jak chtějí socialisté zařídit rozumnou míru solidarity se musíte zeptat jich a ne nás.

0/0
5.9.2016 19:16

A51n90t93o95n72í28n 78K18o42u32n97o52v23s96k58ý 9778890948268

Ad Pilc

0/0
5.9.2016 19:17
Foto

L36e31o26n44t66ý48n28a 32C30h51v51á90t37a74l84o32v58á 1843735976

Nevím jak Vy, ale já jsem se k ničemu takovému nezavázala. Co s tím? Opravdu se zvýšila moje bezpečnost? Jak? Někdo jiný se rozhodl mě zavázat k solidaritě, protože mi neumožní se efektivně bránit před případným rabováním? Zajímavé pojetí zvýšení bezpečnosti. Musíme jim nedobrovolně dát, co chtějí nebo si to vezmou sami a když jim to dáme, budeme ve větším bezpečí, jenže jak dlouho? Máme jistotu, že se jejich požadavky nebudou zvyšovat? Příkladem budiž situace na Slovensku po snížení dávek, kdy docházelo k rabování.

+1/0
8.9.2016 23:24

O79n56d13ř37e74j 20K44o40l91á24ř 1693215553771

Mrzí mne, že lidé nedokáží pochopit, že společnost může fungovat jen na rozumné míře solidarity. Musí být zajištěno vzdělání, lékařská péče a bezpečnost všem, bez ohledu na věk, zdravotní stav a osobní bohatství.

+3/−3
5.9.2016 11:07

A33n42t25o69n76í61n 16K78o59u84n22o80v55s60k85ý 9328730558408

Dodejte klidné stáří a máte moje plus zaslouženě.

0/0
5.9.2016 11:09
Foto

V20á52c37l51a68v 41C39h73u18c86h88m58a 6365311258286

Lidé to dokáží pochopit, ale nedokáží se shodnout na rozumné míře solidarity.

+2/0
5.9.2016 11:10

O16n97d26ř68e14j 30K27o50l33á76ř 1883965633831

To je věc jiná. Tady spor bude vždy a je dobře, že existuje.

+1/0
5.9.2016 11:14

M40i37l47o47š 10D47v23o88ř86á27č18e30k 2755158500974

Klukovi u pocitace se muze prijatelnou a pritazlivou formou ukazat fotbal a nebo mu PC zamcit a nasilim ho na hriste dotahnout.

0/0
5.9.2016 11:24
Foto

L33e31o29n39t70ý13n66a 56C23h50v47á16t33a28l17o61v83á 1213335146

To je zajímavé, proč přesně musí být zajištěno například vzdělání? Navzdory povinnému základnímu školství jsou stále ve společnosti lidé negramotní, kteří prošli školou z donucení, nic si neodnesli, jen tam přežili. Navíc tam funguje efekt toho, že to sabotují, protože je to povinné. Co by se tak hrozného stalo, kdyby povinnost nebyla? Počet negramotných by se nějak výrazně zvýšil?

+4/0
5.9.2016 16:29

J28o97s83e76f 27Š68o84l36t81e85s 8224968730283

Proč? Řekněte mi jediný důvod, proč by na něco takového měl mít někdo právo a nárok. A neberu jako důvod vaši domněnku, že je to civilizované a vydobyté našimi předky.

+1/0
8.9.2016 12:49

J36o89s73e41f 64Š10o65l43t79e53s 8334718510803

Dodal bych, že třeba veřejné zdravotnictví pro všechny je z evolučního hlediska silně kontraproduktivní.

0/0
8.9.2016 12:50

A92n88t22o24n30í39n 74K28o13u30n55o92v85s97k71ý 9858680608928

Znělá věta leč naprosto bezobsažná...

0/0
8.9.2016 22:37

J36o53s87e35f 92Š47o90l49t27e41s 8494958730443

Holt, pro někoho bezobsažná... Ta evoluce si vás bohužel nevyvolila. To nevadí.

0/0
8.9.2016 23:12

A22n84t10o92n33í83n 59K96o96u25n54o37v43s53k72ý 9568810808478

Zkuste pochopit už jen to, že veřejné zdravotnictví pro všechny brání šíření nakažlivých chorob a je tedy přínosné i z evolučního hlediska.

0/0
9.9.2016 9:26

J12o89s86e66f 44Š33o87l37t91e82s 8774858870153

Máte to popletené. Z evolučního hlediska by bylo dobré, abychom na nakažlivé choroby umírali...

+2/0
9.9.2016 10:19

I96l21o62n58a 10E67r67n69e51s93t90o38v77á 7913629155720

Solidarita musí být dobrovolná.

0/0
14.9.2016 16:09

D68u91š23a91n 96M20a94t23o35u87š59e70k 7693140420765

Určitě se dá souhlasit s tím že současný systém kdy stále více stoupá podíl státu na hdp skrz přerozdělování a stoupající odvody je neudržitelný a mravně neobhajitelný.

Nicméně každý fungující stát,pokud má udržovat základní právní rámce,musí mít kromě legislativy i exekutivu,nebol-li nelze vyhlašovat zákony a nemít nástroje kontroly či represivní a obranné složky.Nebo-li stát prostě peníze potřebuje

Zde zmíněný středověk byl právě jeden velký průser díky absenci právního řádu vykonavatelného be rozdílu a temlícím a jednotícím prvkem společnosti pak byla církev-v tom tkví její historický úspěch.

Bavme se o míře -jsem pro minimální stát,tedy rozhodně ne monstrum dneška,ale v trvalé anarchii a bezpráví lidé žít nemohou (aneb bez daní to nikdy nikde nešlo),ostatně právně formování států vychází z nutnosti se organizovat,tato nutnost je dána jak společensky,tak ekonomicky.

Protože ale jakákoliv státní struktura automaticky směřuje k jejímu utužování-zájmy mocných,je celkem nasnadě říci že svoboda jde jak proti zájmu elit,tak ale proti zájmu většiny,ovce potřebují stádo a pastýře,který jim přidělí pastvu-ovce svobodná mnohá vlkem schácena bude - a je vždy více ovcí než vlků-aneb lidé se přílišné svobody,i té ekonomické BOJÍ.

V podstatě současná cesta k byrokratickému - korporativismu je vydlážděna a kočár stále nabírá na rychlosti,změnit se to může pouze k horšímu-katastrofické scénáře

+6/0
5.9.2016 10:32
Foto

V51á54c47l74a45v 29C32h46u44c31h27m25a 6505421598596

Ano jde o tu míru. S autorem nejste v rozporu.

+2/0
5.9.2016 10:36

O10n30d71ř22e29j 23K82o29l65á48ř 1143545413801

Naivko.

Kdybych vás chtěl zastřelit, budu mít problém sehnat zbraň. A až ji seženu a pokud mne nechytne někdo už dřív, tak když po vás střelím, pořád je ještě možné, vás ještě zachrání v nemocnici. Zato mne zcela jistě dopadnou a zavřou, abych společnosti neškodil. Vy možná budete částečně invalidní, ale dosáhnete na pomoc a uplatníte se. A i když na tom nebudete již finančně třeba tak skvěle, pořád vaše děti dosáhnou na to nejlepší vzdělání.

To není socialismus, to je solidární společnost. Socialismus (pokud si pod tím představujeme první stupeň komunismu, jak jej nazval Lenin) je extrém, který tedy nepotřebujeme.

+3/−5
5.9.2016 10:23

A32n31t33o45n24í20n 60K34o92u56n93o69v59s74k73ý 9958200478278

I já si myslím, že autor zaměňuje pojmy sociální a socialistický, kdy nerozlišuje mezi sociálním systémem, který by měl zaručovat slušné podmínky života pro své občany a socio-ekonomickým systémem, který je charakterizován zejména převahou státního vlastnictví.

0/0
5.9.2016 10:32
Foto

V20á20c14l22a14v 38C35h34u91c25h63m82a 6425891888456

O slušné podmínky svého života se má postarat každý sám. Stát má zajistit, aby nikdo druhému nemohl vnutit podmínky, za kterých přežít nelze.

+8/0
5.9.2016 10:38

O33n27d21ř36e23j 84K19o21l87á35ř 1653875583151

Každý by se měl snažit. Ale to nestačí. Chcete-li chodit do práce, nemůžete stát celý den před domem s nabitou zbraní.

+1/0
5.9.2016 10:41

A72n40t57o30n43í72n 22K20o28u33n20o81v34s98k11ý 9418400858278

Rozdíl mezi dospělým a dítětem je v tom, že dítě se o sebe samo postarat nedokáže. Jenže tu dospělost nelze hlásat a prosazovat i za situace, kdy se změní podmínky, které nedokážete ovlivnit. Pak může být i dospělý stejně bezmocný jako dítě.

Utrpíte úraz a stanete se invalidní, majitel zavře důl nebo továrnu a jsou i další situace.

Chcete vyžadovat i pak aby se každý o slušné podmínky svého života postaral sám?

0/−1
5.9.2016 10:53
Foto

Z84d83e59n86ě30k 16K82r95á29l 6123914503101

No rozhodně nechci vyžadovat po panu Chuchmovi, aby proti své vůli někoho živil; nechci mu násilím odebírat JEHO majetek, jen protože zrovna smůlu neměl on.

+3/−1
5.9.2016 10:58

O68n13d65ř57e20j 12K41o68l12á60ř 1153105183891

Pak nemůžete požadovat po nikom jiném, aby živil vás, když vás ve třiceti raní mrtvice nebo chudej agresivní řidič.

+1/−1
5.9.2016 11:03

R73o37m86a87n 33H33o57c72k87e 8873557979437

Můžete. Namátkou:

* Po pojišťovně, u níž jste se proti podobným nepřízním osudu dobrovolně pojistil.

* Po své rodině, která vás jistě nenechá jen tak na holičkách.

* Po nějaké charitě, která bude ochotna Vám trochu vypomoct.

+4/0
5.9.2016 12:49
Foto

Z22d66e38n24ě97k 30K28r40á33l 6393964743811

Nežádám. Klidně mi to za 5/15/30 let připomeňte. Nežádám.

+2/0
5.9.2016 14:38

A75n25t53o25n57í36n 25K15o74u15n55o74v14s62k75ý 9448550928688

Vy víte co bude za 5/15/30 let?

Pak byste měl bydlet v Delfách.

Bude vám tam patřit ta největší věštírna...

0/−2
5.9.2016 19:02
Foto

V31á55c42l34a88v 92C75h85u19c69h54m95a 6625571368586

Ano, souhlasím. A pořád tvrdím, že stát se nemá starat o to abyste měl slušné podmínky, ale o to abyste mohl žít. O zbytek se musíte postarat vy sám, vaši příbuzní, přátelé, známí nebo charitativní organizace. Stát totiž neumí rozlišit mezi těmi kdo se nemohou postarat a mezi těmi kdo nechtějí. Zato jednotlivci to zvládnou a nebudou podporovat parazity a když budou tak dobrovolně. Skrze stát je všichni podporujeme povinně.

Já si třeba to zajištění podmínek pro přežití představuji tak, že by v tomhle velice dobře fungoval základní nepodmíněný příjem ve výši nutné pro pouhé přežití. Každému stejně a bez rozdílu. A kdo se slušné podmínky k životu, bude se muset postarat nebo pokorně požádat své bližní, nemůže -li se postarat sám.

+2/0
5.9.2016 11:08

D74u95š72a43n 39M50a17t96o60u63š18e52k 7543230770565

Opět narážíme na myšlenku základního občanského příjmu ,která není od věci.

Nicméně přechod k takovéto společnosti je dlouhodobý,pozvolný ale hlavně asi nemožný protože v rozporu s přáním většiny,současný trend je naopak přesouvat starost o své nemocné,staré ale i mrtvé na bedra státu...

0/0
5.9.2016 13:03
Foto

V94á50c80l22a53v 68C20h90u67c42h48m29a 6645441108786

Ano, jsem si vědom, že je to nyní utopie, že přiliš velká část společnosti, a je jedno, zda se hlásí k levici či pravici, dává přednost nynějšímu socialismu.

0/0
5.9.2016 15:00
Foto

V50á14c49l85a80v 96C95h87u25c91h26m91a 6415221768656

Přiznám se, že vašim myšlenkovým pochodům nerozumím.

0/0
5.9.2016 11:00

O25n41d28ř16e62j 84K77o61l51á13ř 1323485823741

Vy vstanete a jdete pracovat, abyste vydělal peníze a měl z čeho žít. Jaká je ale motivace pro jiného, který pracovat nechce, aby prostě nepřišel k vám domů a nepřilepšil si?

+1/0
5.9.2016 11:05



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.