Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JW

J91a47n 98W34a46c22l25a97v

27. 3. 2016 20:05

Hlavně nečtěte TN.cz a řiďte se selským rozumem. Tato úprava platí už léta. Žádná značka "Hlavní silnice" být nemusí. Postačí, tak jako doposud před kruháčem, Dej přednost nebo Stop a Kruhový objezd. Že někteří tzv. novináři potřebují přilákat klikající, je jen otázka biznisu.

0 0
možnosti
MJ

ale ta značka v čr není nikde instalovaná!

0 0
možnosti
Foto

Jenže když teď nemusí být před každým najetím na kruháč přednost, tak ve chvíli, kdy jsem na něm, MUSÍM dát přednost zprava, pokud nevidím (já, na kruháči, před nájezdem) značku Hlavní silnice.

Protože samozřejmě vidím ZEZADU, jestli je tam nad kulatou značkou i trojúhelník postavený na špičce, takže de facto vím, že mám přednost, ale podle zadních stran značek se nejezdí :-)

0 0
možnosti
TT

Tak tohle byl zatím nejlepší komentář k tomu nesmyslu, co jsem četl. R^

1 0
možnosti
JN

Zastavit na kruháči - tak to opravdu nedělejte, zdržujete tím provoz. Případ, který popisujete. se nazývá zastavení vozidla. Stejně jako při zastavení uvedete vozidlo do klidu, ale ne z vlastní vůle. Důvodů může být mnoho: třeba tudy zrovna poběží srnka. Chci tím říct, že ten případ může nastat, ať budou přednosti vozidel upraveny jakkoli. Řidič za vámi jedoucí do vás nevrazí, pokud dodržuje bezpečnou vzdálenost. Ta je v našich končinách jenom mlhavý teoretický pojem: přijde na ni řeč, jen když se stane nehoda. V západním zahraničí je nedodržení bezpečné vzdálenosti tvrdě trestáno, časem to asi přijde i sem a budete se v autě cítit lépe. Dopravní předpisy se jako všechno v životě občas mění. Je povinnost chovat se na silnici podle platných předpisů.

0 1
možnosti
Foto

To určitě je. Ale taky je nesmysl měnit nesmyslně ty platné předpisy.

Musím trvat na tom, že když teď nemusí být před každým najetím na kruháč přednost, tak ve chvíli, kdy jsem na něm, MUSÍM dát přednost zprava, pokud nevidím (já, na kruháči, před nájezdem) značku Hlavní silnice.

0 0
možnosti

Nešlo pri tej úprave hlavne o to, aby sa ČR "zosynchronizovala" s ostatnými EU krajinami? Ak sa nemýlim, toto pravidlo platí všade (v EU). Ak by ste išli niekam za hranice a nesledovali dopravné značenie pred kruhovým objazdom, mohli by ste spôsobiť dopravnú nehodu. Našťastie takýchto neoznačených objazdov je minimum...

0 0
možnosti
RC

Prednost zprava samozrejme existovala vzdy. Znacka kruhovy objezd je informativni, neni to ani prikazova, ani zakazova. Zmenila se pouze vyhlaska o znaceni kruhacu. Takze jiz v minulosti, pokud nekdo ukradl, upadla, nebo z jakehokoliv jineho duvodu nebyla u kruhace znacka o davani prednosti, tak platila prednost zprava.

Jsou ovsem problematicke dve veci

- v podstate se na kruhaci ridite znacku, ktera je otocena k nekomu jinemu (protoze se na kruhac znacka hlavni silnice nedava).

- na kruhaci, kde by se uplatnovala prednost zprava by nastalo to, co se v programovani nazyva dead-lock - kruhac by se mohl naplnit auty, aniz by byla moznost z nej vyjet tam, kam chci.

5 0
možnosti
JS

Přednost zprava existovala vždy, ale ne na kruhových objezdech.

Do 1.7.2006 platilo, že ten kdo jede na kruhovém objezdu má přednost.

Až zákon 361/2000 Sb. s účinností od 1.7.2006 zavedl, že platí i na kruhovém objezdu pravidlo pravé ruky, tak jako na neoznačených křižovatkách.

Zároveň ministerstvo dopravy řeklo, že do 1.7.2006 budou na všech kruháčích značky Dej přednost v jízdě (na vjezdu na kruháč), aby nedocházelo k bouračkám.

1 1
možnosti
TZ

Čistě prakticky - nestačí vodorovné značení?

Tedy že přednost určují i čáry na silnici a tedy když je na kruháči přerušovasná čára, tak neplatí přednost z prava, ale májí přednost ti na kruháči.

Stejně jako když jsou v křižovatce průběžné pruhy.

0 0
možnosti
JN

Uf. Každý den jiná pravidla v závislosti na sněhové nadílce...

0 0
možnosti
JL

Kdysi taková úprava platila. Pokud nebyla značka, byla na kruháku přednost zprava. I proto kruháky nebyly vůbec rozšířené a pamatuji-li se dobře, tak jediný kruhák byl v Praze - Dejvicích a další v Havlíčkově Brodě, víc jich v republice nebylo.

3 0
možnosti
PU

P70e41t19r 94U52h46e40r

21. 3. 2016 6:14

Ještě v Plzni to tak bylo, když jsem tam v osmdesátémdevátém dělal autoškolu.

0 0
možnosti
RN

R29a60d65i35m 17N33e89b31e35l

20. 3. 2016 13:10

Kruháč bez značek dej přednost je především logisticko-technický nesmysl. Dám kontrolní otázku: Kolik aut se vejde na kruháč, než se úplně ucpe? Ti co jsou na něm nemohou pokračovat a další stále najíždějí. ;-D

7 0
možnosti
RC

Ti, co jsou na nem mohou pokracovat, jenom pravdepodobne ne tam, kam chteji (tj. tim vyjezdem, kterym chteli).

0 0
možnosti
Foto

Fajn. Značka kruhový objezd + dej přednost v jízdě. Dám přednost, vjedu na objezd. Kde mám ale jistotu, že na dalších příjezdech je taky "dej přednost v jízdě"? Přeci já ty značky upravující vjezd na objezd nevidím!

7 0
možnosti
PK

P14a89v76e33l 43K46a24r34a53s

20. 3. 2016 15:19

To je jednoduché. Před každý výjezd bude instalována značka P02 ("Hlavní silnice") ;-D

3 1
možnosti
  • Počet článků 35
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5702x
Parazitující živnostník, školitel češtiny, korektor a redaktor, libertarián, euroskeptik, pravičák, E(I)NTJ a fanoušek hudby, češtiny, cizích jazyků, technologií, her a seriálů.

Narodil jsem se v roce 1991 v jižních Čechách, dlouho bydlel kousek od Berouna, nyní se pohybuji v Praze. Živí mě převážně čeština, jsem korektor, editor, redaktor, školím jazyk ve firmách i státní správě. Od roku 2011 jsem dělal pro různá online média, téměř tři roky (od roku 2013) jsem psal jako externista do technologické rubriky iHNed.cz, velmi výjimečně i do tištěných médií. Po získání titulu (v roce 2015) jsem z přivýdělků a dohod udělal živnost – jsem OSVČ, tedy parazit, mám svůj tým lidí a nabízím kompletní služby ohledně textů, od tvorby přes korekce po překlad. Mezi mé klienty patří například jeden velký výrobce elektroniky. Školím češtinu, etiketu a „komunikaci“.

Vystudoval jsem mezinárodní obchod na FMV VŠE a amerikanistiku na FSV UK, na půl roku jsem si odskočil studovat terorismus, národní bezpečnost a trestní systém do Spojených států. Předtím jsem měl to potěšení studovat trubku (a jako vedlejší obor klavír) na pražském Gymnáziu Jana Nerudy s rozšířenou výukou hudby. Od září 2016 jsem nastoupil jako student Ph.D. zpět na FSV (momentálně přerušeno).

Mám úžasnou ženu a neméně úžasnou roční dceru – jsou pro mě vším.

Politicky jsem libertarián/minarchista: Příznivec malého státu s malými pravomocemi, který chrání před násilím a krádežemi a vynucuje nutné minimální zákony. Jen pak může společnost fungovat, aniž by nějaká skupina utlačovala nebo vykořisťovala jinou, a země může ekonomicky prosperovat.

Děkuji za návštěvu mého blogu, snad vás moje texty zaujmou.