Tak já si tu zrádnou německou okupaci připomenu sám, když mainstream mlčí

15. 03. 2018 8:37:02
Je fakt 15. března, nebo mi něco uniklo? To už si ani TAKTO významné datum nepřipomeneme? Pamětníci bohužel vymírají, tak si německou okupaci připomínejme alespoň písemně.

Jsem trochu nervózní – mám takový ten pocit, že píšu nějakou faktickou chybu, něco nepravdivého, a někdo mi to pak dá oprávněně sežrat...

Ale počítač i mobil mi říkají, že je dnes 15. března. To datum znám, protože 15. března 1939 proběhla německá okupace Čech, Moravy a Slezska. Já chápu, že se nemusíme v minulosti úplně utápět, ale to jsme na ni opravdu zapomněli až tak, že na iDNESu, iHNedu, Novinkách ani Blesku jsem o tom nenašel ani zmínku? Na webu České televize aspoň něco o tom období zahlédnete, a díky bohu za Český rozhlas, který asi jako jediný má vzpomínkový článek.

Tak si to holt zrekapitulujme tady... Stručně. Kloudnou verzi nabízí třeba Wikipedie, ani nemusíte do knihovny...

30. září 1938 nás zradily Británie, Francie, Itálie a v tzv. Mnichovské dohodě nás předhodily Německu. Došlo k okleštění republiky (Sudety, atd. atd., snad aspoň ze školy to znáte, když v novinách si to nepřečtete).

Nacistům to nestačilo atd. atd. atd.

14. března večer a 15. března 1939 proběhla okupace Čech, Moravy a Slezska. Měli jsme zakázáno se bránit. Neřeším, jestli se mělo, nebo nemělo... Jen řeším, co se stalo, a pořád se při tom psaní divím, že to dělám já, místo aby novináři zrecyklovali rok starý článek. (Nebo 20 let starý článek.)

16. března 1939 vyhlašuje Hitler zřízení Protektorátu Čechy a Morava.

Z nějakého důvodu to je jakoby „legální“ a válka ofiko začíná až 1. září 1939, protože po Mnichovské zradě se nás mocnosti, jež část republiky přenechaly Německu, nezastaly silou ani v tomto případě.

To je vše.

Není to dostatečně významné, abychom si to připomněli?

Jak říkám, nemusíme se v tom utápět. Nemusíme to dodnes se zaťatou pěstí vyčítat Francii a spol., protože na jednu stranu to opravdu „je minulost“. Na druhou stranu se z toho poučme a nedělejme si iluze, že dnes by se evropské „super“státy zachovaly jinak...

=== A TEĎ NEVKUSNÝ SKOK DO DNEŠNÍ POLITIKY. Doufám, že to neberete jako poplivání smutného historického výročí, když si trochu přihřeju polívčičku s tím, jak bezútěšné je to pro mě z pohledu mezinárodní politiky dnes.

My totiž těmto evropským mocnostem v čele s Německem můžeme smutně „gratulovat“.​ Po 79 letech jste té nadvlády skoro dosáhli.

O životě v České republice dnes většinově rozhodují právě Němci a Francouzi a Britové.

Dvě války Němcům ve snaze o nadvládu nepomohly, řešení našli až díky čtyřicetileté příležitosti analyzovat komunistickou totalitu. Nahradili diktaturu RVHP diktaturou EU, která je stejně neefektivní a dirigistická. Zavedli „obchodní“ unii (to by bylo dobře!), ale přetvořili ji v politický moloch, ve kterém se malé státy víceméně dobrovolně vzdaly všech svých pravomocí. (Nad nedemokratickými tlaky na Iry přimhouříme oči, že ano... Taky nebudeme mluvit o tom, jak se vyhrožuje zemím, které si nechtějí zvýšit statistiky znásilnění vynuceným importem doktorů a inženýrů neznámého vyznání z neevropských zemí...)

Občas, když si stěžuju na Lisabonskou smlouvu a zrůdnosti, které vycházejí z Unie, se mě lidé ptají: „A to bys chtěl, aby měli Češi při vytváření společných politik stejně silný hlas jako Němci, kterých je jánevim šestkrát víc?“

Ne!

Nechci, abychom měli stejný hlas. Nechci, aby vůbec nějaký hlas byl. Psal jsem o tom velmi důkladně tady na blogu.

Evropské země nemají stejnou historii, kulturu, tradice, jazyk, zájmy, názory, priority ani přírodní podmínky. Je nesmysl, abychom měli stejnou zahraniční, obchodní, zemědělskou a kdovíjakoujinou politiku. Je nesmysl, abychom harmonizovali legislativu, abychom harmonizovali prostředí. Nejen že to nejde dělat „spravedlivě“ a malé země budou trpět. Je nesmysl to vůbec dělat, není důvod to dělat.

Nic nám nebrání v tom, abychom žili v míru a obchodovali. Naopak, diverzita může být velmi prospěšná konkurenci. Klidně najmu Němce, klidně ať jde Čech pracovat do Francie, jestli se nebojí. Rád koupím italské víno a rád do Británie prodám český papír.

Ale česká politika je česká, česká ekonomika je česká, a česká společnost je česká. Ne britská, ne francouzská, ne italská, ne ruská, a už vůbec ne německá.

Boj po 79 letech pokračuje, i když už jen intelektuálně. A i když jsme už skoro prohráli. Musíme si dupnout, musíme vystoupit. Mír ano. Federativní unii s německou multikulti neomarxistickou nadvládou ne.

Autor: Zdeněk Král | čtvrtek 15.3.2018 8:37 | karma článku: 46.31 | přečteno: 7092x

Další články blogera

Zdeněk Král

Símvás, za těch 300 Kč od státu si mám koupit bochník chleba, nebo šest vajec?

„Tak nám odpustili korunu pade! Juchů! Škoda že to nejde z marže těch nenažranců z pump...“ Ne, nebojte, fakt to nemyslím vážně...

19.5.2022 v 15:00 | Karma článku: 25.95 | Přečteno: 919 | Diskuse

Zdeněk Král

Prezident Zeman, slušní lepšolidé a zlí „-fobové a -isti“

V souvislosti s hospitalizací prezidenta Zemana a radikalizací společnosti se člověk musí ptát, kdo se chová opravdu „zle“ a o kom se to jen říká. A mimochodem, jsem sice extremista a vlastenec (fuj, že jo), ale mám rád kebab.

23.10.2021 v 11:25 | Karma článku: 45.57 | Přečteno: 7512 | Diskuse

Zdeněk Král

Divím se, že defenestraci ještě nezajistili hospodští

V této zemi bych fakt restauratéra dělat nemohl. Jedna regulace střídá druhou, jedno nesmyslné a invazivní a nespravedlivé nařízení hnedle neguje (nebo nedejbože stupňuje) další. Do takového byznysu aby se člověk bál jít...

21.10.2021 v 8:48 | Karma článku: 44.27 | Přečteno: 7146 | Diskuse

Zdeněk Král

Proč jsou pravicoví konzervativci šťastní, zatímco levice pláče?

Současná levice těží z ukřivděnosti, přecitlivělosti, závisti a dalších negativních pocitů a vlastností. Chcete být šťastní? Zkuste se na svět podívat jako „konzervativní pravičák“.

6.10.2021 v 8:09 | Karma článku: 31.71 | Přečteno: 790 | Diskuse

Další články z rubriky Politika

Jan Bartoň

Přichází nový věk – volíme mezi tragédií a realismem

Pan Václav Vlk starší uveřejnil skvělý komentář k současné mezinárodní situaci pod titulkem Přichází nový věk tragédie. Abychom předešli tragédii, musíme zvolit realismus.

28.3.2024 v 10:00 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 10 | Diskuse

Petr Duchoslav

Ruský břeh Roberta Fica

Jsem proslovenský, dělám vlasteneckou a suverénní politiku, vše jen pro národ. Tak by se stručně dala charakterizovat politika staronového premiéra Roberta Fica. Zní to sice líbivě, ale realita je bohužel jiná.

27.3.2024 v 9:24 | Karma článku: 24.95 | Přečteno: 488 | Diskuse

Petr Štrompf

Utažený kremelský šroub. Stržený závit pak způsobí pohromu

Islamisté vraždící v Moskvě. Mrtví na obou stranách ukrajinské fronty. Represe režimu, žijícího ve strachu o sebe samého. Šrouby stále utahuje a bude je utahovat ještě víc.

26.3.2024 v 17:34 | Karma článku: 18.71 | Přečteno: 463 | Diskuse

Michal Sabó

Rudá záře nad Moskvou aneb mají teroristi právo na soucit?

Útok v Rusku, při němž útočníci v koncertním sále na okraji Moskvy v pátek zabili nejméně 133 lidí a mnoho dalších zranili, nám nastavil zrcadlo. Máme Rusko litovat?

26.3.2024 v 7:13 | Karma článku: 36.52 | Přečteno: 2302 | Diskuse

Bohumír Šimek

Je Babiš bezpečnostní riziko?

Mimořádná schůze sněmovny, tentokrát svolaná vládní pětikoalicí, které přetekl kalich trpělivosti, a která zvažuje riziková chování opozice, a opozice obviňující z bezpečnostního rizika vládu. Kdo má pravdu?

25.3.2024 v 18:15 | Karma článku: 22.86 | Přečteno: 648 | Diskuse
Počet článků 35 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 5671

Parazitující živnostník, školitel češtiny, korektor a redaktor, libertarián, euroskeptik, pravičák, E(I)NTJ a fanoušek hudby, češtiny, cizích jazyků, technologií, her a seriálů.

Narodil jsem se v roce 1991 v jižních Čechách, dlouho bydlel kousek od Berouna, nyní se pohybuji v Praze. Živí mě převážně čeština, jsem korektor, editor, redaktor, školím jazyk ve firmách i státní správě. Od roku 2011 jsem dělal pro různá online média, téměř tři roky (od roku 2013) jsem psal jako externista do technologické rubriky iHNed.cz, velmi výjimečně i do tištěných médií. Po získání titulu (v roce 2015) jsem z přivýdělků a dohod udělal živnost – jsem OSVČ, tedy parazit, mám svůj tým lidí a nabízím kompletní služby ohledně textů, od tvorby přes korekce po překlad. Mezi mé klienty patří například jeden velký výrobce elektroniky. Školím češtinu, etiketu a „komunikaci“.

Vystudoval jsem mezinárodní obchod na FMV VŠE a amerikanistiku na FSV UK, na půl roku jsem si odskočil studovat terorismus, národní bezpečnost a trestní systém do Spojených států. Předtím jsem měl to potěšení studovat trubku (a jako vedlejší obor klavír) na pražském Gymnáziu Jana Nerudy s rozšířenou výukou hudby. Od září 2016 jsem nastoupil jako student Ph.D. zpět na FSV (momentálně přerušeno).

Mám úžasnou ženu a neméně úžasnou roční dceru – jsou pro mě vším.

Politicky jsem libertarián/minarchista: Příznivec malého státu s malými pravomocemi, který chrání před násilím a krádežemi a vynucuje nutné minimální zákony. Jen pak může společnost fungovat, aniž by nějaká skupina utlačovala nebo vykořisťovala jinou, a země může ekonomicky prosperovat.

Děkuji za návštěvu mého blogu, snad vás moje texty zaujmou.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...