Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Proč to psát složitě, když to jde tak jednoduše...

Libertarianismus je označení pro skupinu politických ideologií, které odmítají donucování a naopak vyzdvihují politickou i obecnou svobodu a aktivitu skrze dobrovolná občanská sdružení či spolky. Dále se zasazují o společnost s minimálními zásahy státu nebo v krajních případech o společnost zcela bez státního zřízení.

Libertarianismus – Wikipedie

https://cs.wikipedia.org/wiki/Libertarianismus

0 0
možnosti
Foto

Pán je sice inteligentní, ale libertarián. To je taková skupina, která, kdyby žádný stát být nemusel, tak by nebyl. Ani není zcela pravda, že by se v USA osidlovala jenom panenská půda. Například takový New York se původně jmenoval New Amsterdam a patřil Holandsku. A federace se musí samozřejmě prožít. Teď tady máme například migranty. To je takový slušný základ pro vznik mezinárodní spolupráce. A přibydou další. A hlavně - ty USA jsou udělány čistě peněžitou cestou. Tohle je moje, tohle patří státu Texas a tohle USA. Každý si tam kope na svém písku a proto se nemusejí prát.

0 0
možnosti
Foto

Konkurence států je považována za něco nežádoucího, sebedestruktivního, za závod, který vede lodičku ke dnu.

1 0
možnosti
LU

Švajčiarsko by sa malo okamžite rozdeliť, takto žiť v spoločnom štáte je:

"Úplný nesmysl a blud už z principu";-D;-D;-D

1 0
možnosti

Možná to bude tím, že nemá partu centrálních komunistických plánovačů, jaká sedí v bruseli

1 1
možnosti
JL

Kdyz se zminujete o USA, musite pane Krali podtrhnout skutecnost, ze Spojene staty si napred vytvorily pravidla federace a potom teprve ta federace mohla vzniknout. Panum Jeffersonovy, Madisonovy a dalsim to trvalo pres dva roky nez dokazali vytvorit organizaci Spojenych statu, ktera je zde dodnes. Jiz slova preambule ustavy (psane Jeffersonem) nam ukazuji odkud ta moc v USA vychazi: "My obcane v radu vytvorit dokonalouspolecnost, zarucit spravedlnost, pracovat pro dokonale souziti, zabezpecitzakladni obranu a osobni svobodu pro kazdeho obcana a dat se cestou k celkoveprosperite, jsme sestavili a schvalili tuto ustavu Spojenych statu".

Dale tyto nedostatky v EU nebudu rozvadet. Jiz porovnani dosazeni vudce FBI a zvoleni pana Tuska co by prezidenta EU (ani Polsko ho nechtelo) je primou ukazkou, proc jakakoliv evropska organizace postavena na takovem principu nemuze dlouho prezit.

0 0
možnosti
Foto

EU má opodstatnění jen v případě, že zkopíruje americký model. Jenomže v Bruselu ví, že je toto řešení zatím nerealizovatelné, protože naráží v Evropě na historickou paměť a odlišné jazyky. Tak se rozhodnou napodobit USA. Cíleně nechají zaplavit EU migranty, kteří mají rozcupovat národnostní cítění. Co jen zavoní po nacionalismu je trestáno, pronásledováno a uráženo.

3 0
možnosti
VV

Vase odlisne jazyky mne fascinuji. Asi jste v zivote v USA nebyl a ani o nich nic necetl. Doporucuji vylet n Floridu. Ale nejdriv se naucte aspon zaklady spanelstiny.

1 0
možnosti
IB

I49v16o 68B80o80u98š49e

20. 7. 2017 15:35

Mimoto myslím, že by vám prospělo, kdybyste si nastudoval rozhodovací procesy v Evropské Unii, když už chcete používat slova jako "diktuje"

3 2
možnosti

Ano, demokraticky rozhodují zástupci zástupců zástupců zástupců a lobbyisté je převyšují do počtu. Tolik o rozhodovacím procesu bruselské národní fronty.

1 0
možnosti
JR

"Čech si dá vodu, protože je podle zákona levnější než pivo, a nechá o svém osudu rozhodnout Němce v Belgii."

No, řekl bych, že je to silně přehnané.

Ale na druhou stranu že o osudu mně jako Čecha spolurohoduje i Němec, Portugalec nebo Fin či Ital mi přijde lepší, než když o mém osudu rozhoduje český nacionální xenofobní kryptokomunista.

A jestli je to v Belgii, Vídni nebo Praze je úplně jedno.

8 5
možnosti
Foto

To mám být já? Věřte, že o vašem osudu rozhodovat nechci a nehodlám, ale zároveň nehodlám dopustit, abyste vy mě zaprodal těm Němcům, Portugalcům, ...

0 0
možnosti
JR

Já zase nesouhlasím, aby o nás rozhodovali v Praze.

0 0
možnosti
Foto

Pořád lepší v Praze, než třeba v Mnichově, máme to zažité.

3 0
možnosti
  • Počet článků 35
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5702x
Parazitující živnostník, školitel češtiny, korektor a redaktor, libertarián, euroskeptik, pravičák, E(I)NTJ a fanoušek hudby, češtiny, cizích jazyků, technologií, her a seriálů.

Narodil jsem se v roce 1991 v jižních Čechách, dlouho bydlel kousek od Berouna, nyní se pohybuji v Praze. Živí mě převážně čeština, jsem korektor, editor, redaktor, školím jazyk ve firmách i státní správě. Od roku 2011 jsem dělal pro různá online média, téměř tři roky (od roku 2013) jsem psal jako externista do technologické rubriky iHNed.cz, velmi výjimečně i do tištěných médií. Po získání titulu (v roce 2015) jsem z přivýdělků a dohod udělal živnost – jsem OSVČ, tedy parazit, mám svůj tým lidí a nabízím kompletní služby ohledně textů, od tvorby přes korekce po překlad. Mezi mé klienty patří například jeden velký výrobce elektroniky. Školím češtinu, etiketu a „komunikaci“.

Vystudoval jsem mezinárodní obchod na FMV VŠE a amerikanistiku na FSV UK, na půl roku jsem si odskočil studovat terorismus, národní bezpečnost a trestní systém do Spojených států. Předtím jsem měl to potěšení studovat trubku (a jako vedlejší obor klavír) na pražském Gymnáziu Jana Nerudy s rozšířenou výukou hudby. Od září 2016 jsem nastoupil jako student Ph.D. zpět na FSV (momentálně přerušeno).

Mám úžasnou ženu a neméně úžasnou roční dceru – jsou pro mě vším.

Politicky jsem libertarián/minarchista: Příznivec malého státu s malými pravomocemi, který chrání před násilím a krádežemi a vynucuje nutné minimální zákony. Jen pak může společnost fungovat, aniž by nějaká skupina utlačovala nebo vykořisťovala jinou, a země může ekonomicky prosperovat.

Děkuji za návštěvu mého blogu, snad vás moje texty zaujmou.