Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J27i79ř67í 89Z55a81p33l81e74t89a65l 2590908902974

Tak co jste, když ne demokrat? Rádoby diktátor? Protože buďto chcete model společnosti, který vyhovuje většině, a pak jste demokrat, a nebo chcete nastolit nějaký model proti vůli většiny, a pak jste rádoby diktátor.

0/−1
7.11.2016 20:19
Foto

F44r26a12n13t30i21š96e11k 61K76š26í90r 2599966305

Ne, autor chce model společnosti, která vyhovuje každému, kdo chce žít podle jednoduchého pravidla: Neubližuj lidem a neber jim jejich věci. V konečném důsledku to znamená odstranění toho nevětšího porušovatele tohoto pravidla - státu.

+1/0
7.11.2016 20:54

J78i89ř67í 32Z80a49p60l38e33t74a70l 2330388892614

Ale chce ho nastolit za každou cenu a nebo demokraticky?

0/−1
7.11.2016 21:19
Foto

F82r18a70n54t40i73š75e58k 27K48š29í78r 2169236385

Svobodu nemůžete nikomu vnutit násilím. Ani tím demokratickým. Prozatím se ale názorů, které obsahuje tento článek, nemusíte vůbec obávat, protože momentálně jedem v rychlíku směr otroctví.

+2/0
7.11.2016 21:33

J90i72ř83í 53Z20a74p91l67e19t58a83l 2860788372584

Ale samozřejmě, že svobodu můžete vnutit násilím. A nejenom demokratickým.

0/0
7.11.2016 22:56

M87i68l20o98š 92B18é29m 6154659562123

A jak se to dělá? Řeknu někomu dělej si co chceš, nebo tě zbiju? ;-D

0/0
8.11.2016 8:40

J41o50s82e60f 70V53o24m93á83č97k48a 5833794863904

No, čistě technicky můžete jako „diktátor“ vnutit respektovat svobodu druhých těm, kteří by ji jinak nerespektovali.

0/0
8.11.2016 14:10

M49i61l94o56š 85B96é30m 6674609602673

Bravo! Ten, kdo brání svojí svobodu (své tělo; svůj majetek) před agresorem, je čistě technicky diktátor. ;-D

+1/0
8.11.2016 14:13

J16i30ř30í 71Z67a28p95l17e43t51a84l 2580878392724

Zaprve - ano, nekdo muze mit takovou povahu, ze dava prednost stavu, kdy mu nekdo rika, co ma delat, pred svobodou. Takoveho cloveka ucini svoboda nestastnym. To, ze vam to prijde absurdni, vychazi pouze z toho, ze vase SUBJEKTIVNI preference jsou odlisne.

Zadruhe - absolutni svoboda cloveka znamena to, ze si clovek muze delat opravdu cokoliv, vcetne kradeni, vrazdeni atd. To otrepane "svoboda jednoho cloveka zacina tam, kde konci svoboda druheho" pouze popisuje jakykoliv model spolecnosti, kde jsou svobody vsech omezovany do stejne miry. Libertariani nabizeji jinou miru/formu omezovani svobody obcanu nez socialiste, nicmene obe tato hnuti jsou nekde uprostred spektra mezi anarchisty a diktatory. Predstava, ze libertariani narozdil od socialistu nabizeji skutecnou svobodu, je jen iluzi.

0/0
8.11.2016 20:55

M83i53l60o49š 83B40é21m 6114679672193

Co by ho dělala nešťastným? Ať si dělá co chce, klidně ať se nechá naverbovat do sekty a tam se nechá komandovat a dojit stejně, jako ho komanduje a daní dnešní stát. Svoboda mu zajistí jen to, že bude moc z toho poddanství vycouvat, až ho to přestane bavit. A jestli ke štěstí opravu potřebuje, aby mu někdo držel kvér u hlavy tak sorry, já ke štěstí potřebuji, aby mě nikdo násilím k ničemu nenutil.

Ne. Svoboda je, že člověk může dělat cokoliv se svým tělem a svým majetkem, ale zároveň nesmí bez dovolení sahat na cizí tělo a cizí majetek. Myslet si, že svoboda dovoluje krást, či vraždit je kardinálním nepochopením toho pojmu.

0/0
8.11.2016 21:15

J19i70ř15í 20Z81a32p10l12e47t93a73l 2210398292864

Obavam se, ze ten pojem naopak nechapete vy. Bohuzel nemam cas na to, abych tu vyprodukoval filozoficke pojednani, mozna zitra:-) Ale alespon kratce - opravdu nevidim jediny duvod, proc by svoboda musela byt definovana zrovna skrza ta omezeni, ktera jste vypsal vy. To je skutecne pouze jedna z nekonecne mnoha moznasti, ta, ktera se zrovna vam zamlouva nejvic.

0/0
8.11.2016 21:47
Foto

Z71d53e49n64ě12k 17K26r22á22l 6763174203761

Libertarián.

+1/0
7.11.2016 21:08

M37i93r28e61k 13P58i19n35k12a32s 7682611587846

Ještě se vrátím. Smíchal jste mnoho věcí dohromady. Článek p. Kimáka poukazuje na nedemokratičnost EU, proto má ode mne karmu. Váš článek sugeruje, že by snad někdo chtěl hlasovat o tom, zda byste směl kouřit nebo nosit modré číro. Proto karmu nedostává.

0/−1
7.11.2016 17:42
Foto

Z90d78e20n41ě30k 29K95r67á67l 6613134643111

A nechce snad? Zákazy kouření v restauracích má vláda na stole, zákazy modrého číra tu měli komančové. Teď se řeší šátky na školách...

+1/0
7.11.2016 21:11

M91i57r91e43k 73P21i33n74k53a75s 7212181807206

Zákaz kouření v restauraci není totožný se zákazem kouření jako takovým. Jinak jsem osobně proto, aby existovaly restaurace kuřácké i nekuřácké. Ale nemám potřebu to nějak těžce řešit, protože jsem nekuřák. Zákony mají bránit především občanské ctnosti a ne zlozvyky.

0/0
8.11.2016 16:15

M61i69r30e79k 12P53i32n35k43a12s 7442851907796

No, Vy jste teda objevil trakař. Vy nevíte, že existuje LZPS, kde tyto nehlasovatelné věci jsou již definovány ? Možná by mohla být minimalistější, o tom můžeme debatovat. Například takové téma do pranice je, zda musí být bezpodmínečně všeobecné rovné volební právo ( já bych třeba ho odebral lidem ve výkonu trestu) . A s trochou nadsázky : myšlenky některých libertariánů by společnost 21. století vrátily do doby prvobytně pospolné :-P.

0/0
7.11.2016 17:31

J68a36n 65P57o48l56á26š76e19k 5884934492357

Pointa je, že těch věcí, o kterých se nedá hlasovat, je příliš málo a stále se dá hlasovat o věcech, do kterých ostatní nemají co kecat.

+1/0
7.11.2016 18:44
Foto

O19l47d13ř97i33c49h 18M44a97z46a80l 3103209782667

Problém podobného ideologického náhledu je, že spousta lidí miluje slovo "svoboda", ale nehlásí se ke slovu "odpovědnost". Jiní si zase vykládají svobodu jako "ring volný", kde se smí vše a vítězí silnější. Jako každý vyhraněný model i tento by k fungování vyžadoval, aby se všichni chovali jednotným způsobem. Nakonec tudíž zkrachuje.

0/−1
7.11.2016 17:18
Foto

F24r89a97n87t30i52š16e26k 19K63š68í33r 2929836595

To je pouze pohled indoktrinovaného člověka.

+1/0
7.11.2016 20:03
Foto

O40l85d62ř28i22c86h 40M13a20z46a81l 3453699882837

Pro vás je indoktrinovaný každý, kdo není váš názorový klon. Diskuse je tudíž zbytečná.

0/0
7.11.2016 20:06
Foto

F56r37a76n59t62i29š90e16k 28K81š13í31r 2929446635

Ale vůbec ne. Indoktrinovaný člověk je ten, který nevidí jinou cestu než tu kterou zná od malička a ke které je vychováván - indoktrinován. Tedy ne každý, ale vy určitě ano.

+1/0
7.11.2016 20:56

M25i24l59o48š 15D94v47o90ř66á79č82e85k 2875508470174

Trochu druhy extrem. Ale urcite blize normalni spolecnosti lidi s budoucnosti. Vsechny ty zasahy do prirozeneneho stavu veci povedou jen k oslabeni a SIROKE degeneraci jedince jako takoveho a spolecnosti lidi. Uz jsme to tu zazili. Clanku tedy karma.

+2/0
7.11.2016 17:06

R45o37b34e16r40t 56H43o31r39á49č78e43k 5462186656465

Ale nejste to náhodou vy, kdo chce celé společnosti vnutit nějaký konkrétní model společnosti? Demokracie je o konsensuálním řešení a vy tady prosazujete nějaký ideologický model, který by měl platit pro všechny, i kdyby ho nikdo nechtěl...

+1/−7
7.11.2016 14:07
Foto

Z67d55e31n66ě85k 31K82r88á19l 6453204793781

Ale vy si klidně žijte v konsenzu s dalšími osmi lidmi. Vůbec vám do toho nebudu mluvit, nikomu v tom nehodlám bránit. Vy ale naopak nechte mě, abych si žil podle svého.

+9/0
7.11.2016 14:11

R43o12b64e80r74t 67H92o67r38á33č68e80k 5372186656265

Takže můžu odmítat třeba vlastnické právo jako sociální konstrukt?

+1/−5
7.11.2016 14:16
Foto

A13l54o57i24s 45S27e41č29k79á31r 4242530450958

můžete, akorát nesmíte krást těm, kteří vlastnické právo ctí;-) musíte si najít kamarády, kteří hru na ne-vlastnictví budou dobrovolně hrát s vám

+8/0
7.11.2016 14:23

R94o45b62e51r95t 46H23o62r71á49č71e77k 5392326616855

Proč bych měl ctít pravidla, se kterými jsem nevyjádřil souhlas? Vlastnictví přece zaručuje právo, které je společnosti demokraticky "vnucováno". Ale já odmítám demokratický diktát. :-)

+1/−2
7.11.2016 14:28
Foto

L57u22b27o71š 15Z90á61l65o43m 9257707459108

ne, vlastnictví není "demokraticky vnucováno". je to fakt, který společenský systém může buď respektovat nebo nerespektovat. a z toho pak plynou další důsledky.

+10/0
7.11.2016 14:59

R52o53b48e32r41t 37H32o27r84á22č28e12k 5502826186515

To není fakt. Vlastnictví je dáno konsenzem společnosti, není to žádná metafyzická veličina nezávislá na společnosti. Abyste mohl nějakou věc považovat za svojí, pak si to musí myslet společnost - buď tedy v demokracii většina nebo v despocii autorita. Právo, na základě něhož něco vlastníme, nebo nevlastníme, je tvořeno demokraticky a podle autora tedy "vnucováno" společnosti. Sledujte vlákno, autor tvrdí, že si každý může žít podle svého, ale kontradiktorně předpokládá, že budou respektována nějaká vnější pravidla, která mu vyhovují. To je vnitřní rozpor tzv. libertariánů. Zatímco hovoří o svobodě a nezasahování, jde jim o překroucení společnosti k jejich obrazu.

+1/−5
7.11.2016 15:26

J66o87s19e66f 93V72o11m36á72č89k13a 5823964183794

"Ale vy si klidně žijte v konsenzu s dalšími osmi lidmi. Vůbec vám do toho nebudu mluvit, nikomu v tom nehodlám bránit. Vy ale naopak nechte mě, abych si žil podle svého."

Tedy jaké překroucení společnosti? Vždyť pokud budete chtít žít dále podle svého, žijte. Jen nechte žít jiného jeho způsobem života, pokud on nezasáhne do vašeho.

0/0
7.11.2016 19:23

R75o77b62e28r95t 32H55o96r93á38č67e71k 5982976696645

Co to je "nezasáhnout do vašeho"? Uspořádání společnosti řeší musí řešit právě prolínání svobod. To je stejné u všech ideologií, popisují ideální svět, který chtějí naordinovat zbytku společnosti. Demokracie pak tento systém legitimizuje. Proč by takový systém měl existovat, když ho lidé nechtějí? Protože libertariáni tvrdí, že je správný? Systém popisovaný libertariány nikde nikdy neexistoval, protože je neživotaschopný stejně jako komunistické zřízení. V poslední době jsem nepotkal více ideologicky zaslepené lidi, než jsou libertariáni, chtějí řešit celý svět poučkami z Misese a Rothbarda, ale takovou fanatičnost jsem už dlouho nevyděl u žádného bolševika... No uvidíme, jak to pořeší Jedlička... :-)

+1/0
7.11.2016 19:54
Foto

F17r53a23n75t37i61š77e15k 78K51š22í58r 2509346485

A to je právě to co tvrdíme, že lidé mají mít možnost žít takový život a uspořádávat si takové vztahy s druhými lidmi, jaké jim vyhovují, jen musí to samé dovolit ostatním. To je to uspořádání po kterém voláme a které má svá evoluční pravidla, kterým říkáme Přirozená práva. Jmenovitě je to právo na život, právo na soukromé vlastnictví a svoboda.

+1/0
7.11.2016 23:08

M30i76l41o51š 34B87é64m 6224289202893

Protože někteří se nebudou štítit vzít lupiče holí po zádech. ;-)

+4/0
7.11.2016 14:59

R24o37b36e11r11t 37H13o35r95á39č82e41k 5522246986565

Jakého lupiče? Státem vnucované právno na vlastnictví odmítám, a proto jej nemůžu porušit. Pravdu má ten větší s větší holí. :-)

+1/−3
7.11.2016 15:27
Foto

F48r53a20n96t55i69š89e47k 93K67š55í45r 2759516415

Máte v tom zmatek. Všude na světě je všeobecný odpor k vraždě, znásilnění a krádežím. Vlastnictví je to co určuje hranice naší svobody a opravdu existuje všeobecný konsenzus, který vlastnická práva uznává. Těch pár socialistů, kteří ho odmítají zatím nehraje žádnou roli.

+4/0
7.11.2016 15:49

R94o64b47e46r49t 78H77o50r83á55č25e37k 5192466446885

To je jedno, uznávám vlastnické právo, ale autor tvrdí, že by mělo být všechno dobrovolné, ale uznání práva na majetek je dáno společností, není to žádná božská konstanta.

+1/0
7.11.2016 19:56
Foto

F37r34a40n25t67i17š23e43k 53K47š88í16r 2439816665

A co brání lidem aby vstupovali do vzájemných vztahů dobrovolně? No ano je to stát.

0/0
7.11.2016 20:01
Foto

Z59d53e96n87ě76k 14K76r59á77l 6703134363501

Autor netvrdí, že by mělo být všechno dobrovolné. Autor tvrdí, že je výlučným vlastníkem svého života a majetku, a jen a jedině on o nich má právo rozhodovat.

+1/0
7.11.2016 21:10



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.